Seurakunta etsii uusia kirkkoväärtejä

Kirkkoväärti on jumalanpalveluksessa avustava seurakuntalainen.

Kirkkoväärtin tehtäviin kuuluu kirkkovieraiden tervetulotoivotus ja virsikirjojen jako, raamatuntekstien lukeminen, muistokynttilän sytyttäminen esirukouksen yhteydessä sekä kolehdinkanto. Mikäli jumalanpalveluksessa on ristikulkue, kirkkoväärti toimii ristinkantajana. Useimmiten kirkkoväärtinä ovat olleet seurakunnan luottamushenkilöt, lisäksi ovat tehtävässä palvelleet myös rippikoululaiset ja isoset. Kirkkoväärtinä voi toimia yksin tai yhdessä jonkun toisen kanssa.

Seurakunnan uuden strategian yhtenä suuntaviivana on rakentaa seurakuntalaisia laajasti osallistavaa yhteistyön kulttuuria. Tähän liittyen etsimme uusia kirkkoväärtejä avustamaan jumalanpalveluksissa. Ensi sunnuntaina 14.1. kutsumme kaikkia kirkkoväärtin tehtävistä kiinnostuneita messuun seurakuntakodille klo 10. Messun jälkeen on kirkkokahvit ja kirkkoväärtivuorojen jako kevätkaudelle.

Mikäli et pääse paikalle sunnuntaina, voit ilmoittautua tehtävään kirkkoherralle ja sopia vuoron ajankohdan.

Lisätietoja: kirkkoherra Timo Liikanen. p. 0408207223, timo.liikanen@evl.fi.

Mon Jan 08 14:04:48 EET 2018