Anna Magdalena Bachin elämästä -musiikkikuvaelma

Riina Salminen, barokkisello
Lapsi / Alma Leponiemi

Vapaa pääsy.
Konsertti järjestävät Pudasjärven seurakunta ja Pudasjärven apteekki.

Anna Magdalena Bach oli Johann Sebastian Bachin toinen vaimo. Pari avioitui Köthenissä 1721. He saivat yhdessä kolmetoista lasta, joista seitsemän kuoli lapsena. Koskettavassa esityksessä Anna Magdalena käy läpi elämäänsä, rakkauttaan ja äitiyttään musiikillisten numeroiden ja näyttämöllisten kohtausten avulla. Elanto on tiukassa ja suru lasten menetyksistä seuraa päivittäin, mutta musiikki ja rakkaus puolisoon sekä usko Jumalaan kantavat elämässä eteenpäin.

Teos on alun perin käsikirjoitettu mezzosopraano Virpi Räisäselle ja Domestica Rotterdam Ensemblelle. Nyt tämä musiikillinen ikkuna Bachin perheen elämään vuonna 1741 avautuu yleisölle pohjoisen barokkikokoonpanon voimin.
Bachin musiikki sytyttää muusikon ja kuulijansa. Musiikin esittäminen barokin ajan soittimin luo esitykseen autenttisen sävyn ja antaa syvän elämyksellisen kokemuksen. Esityksessä kuullaan useita tunnettuja Johann Sebastian Bachin soitinsävellyksiä ja aarioita kuten Air, Badinerie, Bist du bei mir, Ich habe genug, Erbarme dich, mein Gott.

Esityksen kesto n. 1 tunti
  • Musiikki Musiikki