Rippikoulun suorittaminen

Rippikoulun suorittaminen edellyttää, että omaan seurakuntaan tutustumisjakson merkinnät (jumalanpalvelus- ja muut käynnit, sunnuntaipäivä, rippikoulusunnuntai ja leiripäivä) on suoritettu sekä varsinainen rippikoululeiri on käyty. Leirillä osallistutaan tunteihin ja muuhun toimintaan, suoritetaan ulkoläksyt ja tehdään lopputentti.

Rippikoulumaksu

Oman seurakunnan leirin käyviltä leirimaksu on 50 €. Hinta sisältää leirin majoituksen, ruokailut leirillä, vakuutukset, kyydityksen leiriltä konfirmaatioharjoitukseen. Jos perheesi taloudellinen tilanne on hankala, leirimaksusta voi hakea vapautusta talouspäälliköltä. Sunnuntaipäivän ja Hilturannan leiripäivän ruokailut ovat rippikoululaisille ilmaisia. Rippikoulusunnuntaissa tarjotaan kirkkokahvit kaikille. Kaikki rippikoulun käyvät saavat myös seurakunnalta lahjaksi Raamatun.

Ehtoollinen rippikoulun aikana
Ehtoollisella käynti on mahdollista jo rippikoulun aikana ennen konfirmaatiota. Saat ehtoollisopetuksen oman ryhmäsi leiripäivässä, jolloin sinulla on mahdollisuus käydä ensimmäisen kerran ehtoollisella. Tämän lisäksi kotiseurakunnan rippileireillä pidetään yhtenä iltana ehtoollisiltakirkko, jossa sinulla on mahdollisuus käydä vielä kerran ehtoollisella ennen varsinaista konfirmaatiota ja rippikirkkoa. Ehtoollisella käynti on vapaaehtoista ja ehtoollisella käydään aina rippikouluopettajiesi johdolla konfirmaatioon saakka.

Kuvassa valkoinen vanha leirikeskus rakennus järven rannalla. lipputangossa on suomenlippu.