risti kädessä

Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Jumalanpalvelus

Messu eli ehtoollisjumalanpalvelus toimitetaan normaaliin aikaan sunnuntaisin ja kirkollisina juhlapyhinä klo 10. Katso tarkemmat tiedot tapahtumista etusivulta.

Kesällä, joulunaikaan ja muissa erityistilanteissa jumalanpalveluksia pidetään kirkossa. Sarakylän kappelissa kokoonnutaan jumalanpalvelukseen kerran kuukaudessa. Valtaosa jumalanpalveluksista on katsottavissa seurakunnan Youtube-kanavan kautta, linkki kanavalle tässä. Etusivulta löytyy ohje lähetyksen katsomiseen.

Jumalanpalveluksessa saamme pysähtyä ja hiljentyä kestävien matkaeväiden äärelle ja ammentaa elämäämme voimaa Jumalan sanasta, rukouksesta, virsistä ja Herran ehtoollisesta.

Jumalanpalveluksessa on palvelutehtäviä, joihin seurakuntalaiset voivat osallistua. Kirkkoväärtin tehtäviin kuuluu kirkkovieraiden tervetulotoivotus, tekstinluku, avustaminen kolehdin keruussa ja tarvittaessa myös esirukouksessa.  Musiikin harrastajilla - laulajilla ja soittajilla - on mahdollista avustaa kanttoria jumalanpalvelusten musiikissa. Jos olet kiinnostunut kirkkoväärtin tai musiikkiavustajan tehtävistä, ota yhteyttä pappeihin ja kanttoriin.

Kirkon alttari

Kirkkoherra

Vapaapäivät yleensä to ja pe. Seuraa Twitterissä tunnuksella @TimoLiikanen ja Instagramissa @timo_liikanen