Kuva Meeri Koutaniemi Tyttö kolumbiassa

Lähetys- ja avustustyö

Lähetys

Pudasjärven seurakunta osallistuu maailmanlaajuiseen Kristuksen lähetykseen kirkkomme lähetysjärjestöjen kautta. Paikallisen toiminnan tavoitteena on kerätä varoja lähetystyölle ja tehdä lähetystyötä tunnetuksi.

Tämän tavoitteen saavuttamiseksi seurakunnassamme pidetään säännöllisesti lähetystupaa ja lähetystalkooiltoja. Lähetyksen tapahtumista ilmoitetaan tämän internetsivuston etusivulla ja kirkollisissa ilmoituksissa.

Seurakuntamme nimikkosopimukset

Nimikkolähetit

Mari-Kaisa ja Tuomas Auvinen (Lähetysyhdistys Kylväjä). Auviset tekevät lähetystyötä Länsi-Japanin evankelis-luterilaisen kirkon yhteydessä. Lisätietoja heidän työstää tästä linkistä.

Anna Vähäkangas (Kansanlähetys). Anna tekee Raamatunkäännöstyötä Etiopiaan. Lisätietoja Annan työstä tästä linkistä.

Nimikkokohteet:

Matongon teologinen seminaari Keniassa (SLEY), tarkempia tietoja kohteesta tästä linkistä

Intian kurukhinkielinen radiolähetystyö (Medialähetys Sanansaattajat)

Pakistanin nimikkokohde, kristillisen todistuksen vahvistaminen. (Suomen lähetysseura). Lähetysseuran Pakistanin työstä tarkempia tietoja tästä linkistä.

Raamattulähetys Kiinassa (Suomen pipliaseura). Tarkempia tietoja tästä.

Stipendisopimus:

Inkerin kirkon stipendirahasto. Varat ohjataan vuorovuosin Suomen lähetysseuran, SLEY:n ja Kansanlähetyksen kautta.

Voit tutustua kirkkomme lähetysjärjestöihin alla olevista linkeistä:

Kirkon Ulkomaanapu

Lähetysyhdistys Kylväjä

Medialähetys Sanansaattajat

Suomen Evankelisluterilainen Kansanlähetys

Suomen Luterilainen Evankeliumiyhdistys

Suomen Lähetysseura

Suomen Pipliaseura

Svenska Lutherska Evangeliföreningen i FinlandLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Avustustyö

Diakoniatyössä tarjoaa monia mahdollisuuksia vapaaehtoistyölle. Yksi hyvä käytännön diakonian muoto lähimmäispalvelu. Tutustu lähimmäispalveluun oheisesta esitteestä. Lähimmäispalvelu-esiteLinkki avautuu uudessa välilehdessä.