Seurakuntakodin piharemontti

Seurakuntakodin piharemontin toteutus alkaa vapun jälkeen.

20230427_094346.jpg

• Työt alkavat puiden kaatamisella viikolla 18 (2.5.2023). Pihalta poistetaan turvallisuussyistä puita, joiden juuret vaurioituvat pihan, sekä parkkialueen avaamisen yhteydessä.
  • Viikolla 18 aidataan ensimmäinen työmaa-alue, jolloin virastopäädyn parkkipaikat ja kulkureitit ovat poissa käytöstä. Kulku kirkkoherranvirastoon ohjataan tällöin pääsisäänkäynnin kautta. (myös keittiön ovi ja roskakatos)
  • Ensimmäisiä työvaiheita puiden kaatamisen lisäksi on kaapeleiden yms. paikantaminen.
  • Kaivuutyöt alkavat viimeistään viikolla 19 viraston nurkalta takapihalle päin sokkelin vierustalta.
  • Julkisivu-urakan osalta ensimmäisiä töitä on tiilipintojen kuivajääpuhallus, joka pyritään tekemään ennen kuin pihaurakoitsija avaa sokkelinvierustoja.
  • Kesä- heinäkuun ajan etupiha on kauttaaltaan avattuna.
  • Turvallinen kulkuyhteys seurakuntakodille pyritään järjestämään koko remontin ajan, joko pääovesta tai viraston/varhaiskasvatuksen ovesta.
  • Seurakuntakodin tilat ovat pääosin käytössä perhejuhlia varten koko remontin ajan. Autojen pysäköintiin pyydetään mahdollisuuksien mukaan käyttämään esimerkiksi naapurissa olevan rauhanyhdistyksen parkkipaikkoja..
  • Jumalanpalvelukset pidetään kesä-elokuun ajan kirkolla. Järjestämme aikaisempia kesiä enemmän kirkkokuljetuksia. Seurakunnan ryhmät kokoontuvat ennen kesätaukoa seurakuntakodilla entiseen tapaan.
  • Piharemontin tärkeimpiä tavoitteita on seurakuntakodin salaoja- ja sadevesijärjestelmän ajantasaistaminen sekä turvallisten pysäköintijärjestelyiden lisääminen. Remontin yhteydessä parannetaan myös lasten toimintamahdollisuuksia rakentamalla leikkipaikka virastopäädyn viereiseen metsikköön, sekä uusitaan kirkkosalin valaistus.

2023-04-28 08:33:00.0