Ajankohtaista rippikoulusta

Rippikoulun päivämääriä ja ohjeita koronarajoitusten aikana.

Leiripäivät toteutetaan helmikuun osalta etänä Teamsissä. Talviriparilaisille ja vanhemmille (yhdelle vanhemmalle) on jo lähetetty tekstiviesti etäpäivästä.

MUUT-ryhmän rippikoululaisille ja vanhemmille lähetetään tekstiviesti etäpäivästä ensi viikolla.

Huhtikuun leiripäivien suhteen seurataan koronatilanteen etenemistä. Jos kokoontumiset isommalla ryhmällä sallitaan, niin leiripäivä pidetään Hilturannassa.

Leiripäivät

TALVI                 la 20.2. klo 10-13                        (etänä Teamsissä)

MUUT                la 27.2. klo 10-13                        (etänä Teamsissä)

KESÄ 1               la 10.4.                                           (Hilturannassa tai etänä Teamsissä)

KESÄ 2               la 17.4.                                           (Hilturannassa tai etänä Teamsissä)

Talvirippikoululeiri Hilturannassa 8.-12.3., konfirmaatio 14.3.

Odottelemme koronaohjeiden tarkentumista helmikuun lopulla. Heti kun tiedämme uuden ohjeistuksen, ilmoitamme tekstarilla talviriparilaisille ja heidän vanhemmilleen rippileirin kohtalosta. Jos leiriä ei voida turvallisesti ja ohjeistuksen mukaisesti pitää talvilomaviikolla, niin leiri siirretään kesä-heinäkuulle (tarkempi päivä vielä avoin).

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Korvauspäivä 25.4. seurakuntatalolla

Jos rippikoululainen on ollut poissa sunnuntaipäivästä ja/tai leiripäivästä, niin hänet kutsutaan seurakuntatalolle korvauspäivään. Talviriparilaisille ei ole omaa korvauspäivää, jos leiri pidetään maaliskuussa. Heille lähetetään leirikirjeen mukana kirjallinen tehtäväpaketti korvaamaan poissaoloa. Joitakin korvaustehtäviä tehdään vielä leirin aikana.

Miten merkintöjä haetaan nyt?

Talviriparilaiset voivat hakea kaikki merkinnät etänä katsomalla seurakunnan YouTube -kanavalta videoita. Jumalanpalveluksista saa jumalanpalvelus -merkinnän ja muista saa muu käynti -merkinnän. (Tarkempia tietoja postauksen lopussa.) Vanhemmat allekirjoittavat käyntimerkinnän rippikoulukorttiin rippikoululaisen tiiviin ja innostuneen katselun jälkeen..

MUUT, KESÄ 1 ja KESÄ 2 voivat kerätä korttiin kaksi etäjumalanpalvelusta ja yhden etä ”muu käynnin”. Loput ehtii kerätä livenä paikan päällä ennen kesän leirejä, jos koronatilanne piakkoin helpottuu. Seurataan koronatilannetta ja muutetaan merkintöjen haku -ohjeita, jos tilanne niin vaatii.

Seurakunnan YouTube-kanavalla on tällä hetkellä merkintöjä tarjolla seuraavasti:

jumalanpalvelus -videosta jumalanpalvelus -merkintä

Muu käynti -merkintöjä (lyhyistä videoista ei saa merkintää)

Ystävänkammari -videot (3 kpl)

Iltahartaus 22.4.2020

Musiikkitapahtuma -merkintä

Virsi-ilta 27.1.2021

Tästä linkistä suoraan seurakunnan YouTube -kanavan videoihin.

https://www.youtube.com/cha…/UC-4KibJP6o6uZVLo-6Qer6w/videosLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Lisää videoita on työn alla ja suunnitelmissa.

Tsemppiä!

2021-02-15 13:11:22.0